Tiedotukset ja kurssit

Tarjolla liikunta-avustaja Leppävaaran uimahalliin uintiin tai kuntosalille 24.10- 21.11

TARJOLLA LIIKUNTA-AVUSTAJA

LEPPÄVAARAN UIMAHALLISSA UINTIIN TAI KUNTOSALILLE 24.10.-21.11.2017!

Liikuttava Ystävä-toiminta

ti klo 11.00-12.00, Veräjäpellonkatu 15

Espoon liikuntapalvelut ja Laurean Ammattikorkeakoulu Otaniemi toteuttavat yhteistyössä Liikuttava Ystävä-toimintaa syksyllä 2017 Espoossa.

Laurean fysioterapeuttiopiskelijat toimivat henkilökohtaisina liikunta-avustajina ikäihmisille ja liikuntarajoitteisille aikuisille, jotka tarvitsevat avustamista ja tukea liikuntapaikoilla.

Avustajan käyttö on maksutonta ja toiminta sopii esim. liikuntarajoitteisille, muistisairaille ja henkilöille jotka ovat epävarmoja selviytymisestään uimahallissa tai kuntosalilla.

Ilmoittautumiset ja tiedustelut Espoon liikuntapalveluihin

4.9. alkaen p. 09 8166 0800 ma-pe klo 12.00-13.00

p. 050 540 6329 Esa Yletyinen / Liikuntapalvelut

esa.yletyinen@espoo.fi

Fibrokurssi on peruttu vähäisen osanottajamäärän takia!

OLETKO JO KUULLUT LIKELLE TRAVELPACKISTA? HALUAISITKO TESTIKÄYTTÄÄ UUTTA ÄLYKÄSTÄ KYLMÄLAUKKUA 3 KUUKAUDEN AJAN JA SAADA LOPUKSI LAUKUN ITSELLESI, AIVAN ILMAISEKSI?

Likelle on tuonut markkinoille mullistavan ratkaisun lämpötilaherkkien lääkkeiden säilytykseen ja kuljettamiseen. Etsimme nyt 20 motivoitunutta testikäyttäjää tuotteellemme. Etsimme sellaisia henkilöitä, jotka käyttävät jotakin biologista itsepistettävää lääkettä säännöllisesti, ja kuljettavat näitä lääkkeitä mukanaan esimerkiksi työ- tai vapaa-ajan matkoilla.

Tehtäviis

i kuuluu käyttää Likelle Travelpackia aina kun mahdollista ja raportoida käyttökokemuksista testijakson jälkeen. Palkinnoksi saat Likelle Travelpackin itsellesi veloituksetta!

Haluatko juuri sinä mukaan? Lähetä lyhyt hakemus Reumaliittoon osoitteeseen reumaliitto@reumaliitto.fi  ja kerro miksi juuri sinä olisit hyvä testikäyttäjä. Valitsemme 20 innokkainta hakijaa mukaan!

Kyseessä ei ole Reumaliiton tuote, liitto on mukana vain avustamassa testikäyttäjien löytymistä, koska tiedämme, että paljon matkustaville lääkkeen kylmäsäilytys on haasteellista.

Tätä testikampanjaa tukee Novartis Finland Oy. Kampanjan yhtenä tavoitteena on kiinnittää huomiota biologisten lääkkeiden kylmäsäilytykseen.

Voit tutustua Likelle-tuotteisiin osoitteessa www.likelle.fi

Reumaliiton kansalaisaloite: Erityisen kalliiden lääkkeiden vuosiomavastuun jakaminen 12 kuukaudelle

Erityisen kalliita lääkkeitä sairautensa hoitoon tarvitsevat joutuvat maksamaan 605,13 euron vuosiomavastuun 1-2 kuukauden aikana. Monet ovat joutuneet ottamaan korkeakorkoista lainaa omavastuun maksamiseksi tai jättäneet lääkkeet jopa kokonaan hankkimatta. Reumaliiton kansalaisaloitteella haetaan helpotusta erityisen kalliita lääkkeitä käyttävien omavastuun maksamiseen.

Reumaliitto esittää, että silloin kun kysymyksessä on erityisen kalliiden lääkkeiden luokkaan kuuluva, vaikean ja pitkäaikaisen sairauden hoidossa tarvittava välttämätön lääke, tulisi vuosiomavastuu jakaa tasaisesti 12 kuukaudelle. Erityisen kalliiden lääkkeiden ryhmään kuuluvat lääkkeet, joiden yhden pakkauksen arvolisäverollinen vähittäishinta on yli 1 000 euroa. Saadakseen luvan 12 kuukaudelle jaettuun omavastuuseen, vakuutetun olisi osoitettava sairaus- ja lääkehoidon tarve lääkärin B-lausunnolla. Erityiskorvausoikeuden vakuutetulle myöntäisi Kansaneläkelaitos.

Esitämme myös, että silloin kun sairastava elää sosiaaliturvan varassa, jaettaisiin omavastuu automaattisesti 12 kuukaudelle ja vähennettäisiin suoraan etuudesta, jolloin sairastava voisi hakea lääkkeet ilman, että joutuisi maksamaan omavastuuta apteekkiin.

Nyt tarvitaan kaikkien apua nimien keräämiseksi. Auta sinäkin! Tarvitset allekirjoittamiseen pankkitunnukset, varmennekortin tai mobiilivarmenteen. Voit myös tulostaa sivuilta esitäytetyn kannatusilmoituslomakkeen ja täyttää sen.

Kannata aloitetta - toimi näin 18.10.2017 mennessä!

1. Sähköinen allekirjoitus:

• Ota sähköiset pankkitunnukset esiin.
  • Klikkaa tätä linkkiä ja sen jälkeen klikkaa kohtaa ”Kannata aloitetta”
  • Valitse tunnistautumisen tapa, esim. oman pankkisi tunnus ja kirjaudu niillä sisään kansalaisaloitepalveluun. Tämän jälkeen palvelu siirtyy oman pankkisi sivuille. Kirjoita tekstikenttiin pankista saamasi käyttäjätunnus ja salasana ja paina ok/sisään. Kirjoita vaadittu varmennuskoodi pankista saamasi numerolistan perusteella. Paina vahvista/ hyväksy. Odota hetki, siirryt takaisin Kansalaisaloite-sivulle. Paina sitten Jatka palveluun-nappia. Nyt kannatusilmoituksesi on rekisteröity!

2. Kannata aloitetta paperimuodossa

Kansalaisaloitteen sivulta voi tulostaa valmiiksi esitäytetyn kannatusilmoituksen, jonka voi täyttää kynällä ja postittaa Reumaliittoon. Yhdistykset voivat myös kerätä näitä ilmoituksia esimerkiksi kauppakeskuksissa ja urheilutapahtumissa, pyytää eri tahoilta lupaa viedä kannatusilmoituksia jakoon yleisille paikoille kuten kirjastoihin, terveyskeskukseen tai suuriin yrityksiin.

Täytettyjen ja allekirjoitettujen lomakkeiden palautusosoite on:
Suomen Reumaliitto ry
Kansalaisaloite